Szkolny Dzień Gier Planszowych i… Święto Wiosny

Gry planszowe są jedną z wielu dostępnych form zabawy. Zawierają zarówno edukacyjne jak i wychowawcze treści. Są doskonałym sposobem spędzania czasu wolnego, alternatywą dla telewizji i komputera czy smartfona, a równie interesującą i ciekawą, co wymienione gadżety. Zapewniają dobrą zabawę, uwalniają od napięć i emocji oraz pozwalają wczuć się w nieznane dotąd role. Nie tylko bawią, ale w jednakowym stopniu rozwijają wyobraźnię oraz uczą – przewidywania, podejmowania decyzji i ponoszenia odpowiedzialności za nie. Rozwijają  umiejętności społeczne i interpersonalne, czyli uczą właściwego funkcjonowania w grupie. Mając na uwadze powyższe walory gier planszowych, w Szkole Podstawowej im. Józefa Kassolika w Międzyrzeczu zorganizowano już po raz drugi Szkolny Dzień Gier Planszowych pod hasłem „Lubię gry planszowe!”. Zajęcia, na które uczniowie czekali już od dłuższego czasu, rozpoczęły się od humorystycznej scenki na temat szachów, którą przygotowała grupa uczniów z klasy piątej. Następnie wybrani uczniowie przypomnieli o zaletach gier planszowych wymieniając ich najważniejsze funkcje: poznawczą, kształcącą, motywacyjną czy wreszcie integracyjną. Po tej części nastąpiła prezentacja ulubionych gier planszowych. Z tego zadania wszystkie klasy wywiązały się wspaniale. Uczniowie nie tylko reklamowali ciekawe gry, ale przede wszystkim zachęcali swoich kolegów do zagrania w nie.

Szkolny Dzień Gier Planszowych miał miejsce 21marca, czyli w pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. W związku z powyższym nie mogło w tym dniu zabraknąć akcentów wiosennych. Zapewnili je uczniowie z klasy I i II prezentując ciekawą wiązankę piosenek i wierszy o tematyce wiosennej, zaś Magdalena Fogel, przewodnicząca samorządu szkolnego, opowiedziała o sięgającej czasów słowiańskich tradycji związanej z topieniem marzanny. Wreszcie nastąpił najważniejszy moment wiosennego świętowania – pożegnanie zimy i powitanie wiosny. Uczniowie, niosąc marzannę symbolizującą odchodzącą zimę, udali się do kącika rekreacyjnego w szkolnym ogrodzie, aby osądzić i ostatecznie spalić papierową kukłę. Wszystko odbyło się bardzo bezpiecznie w asyście zaproszonych strażaków, którzy nie tylko czuwali nad bezpieczeństwem dzieci, lecz również przeprowadzili pogadankę oraz zaprezentowali sprzęt strażacki.

A potem rozpoczęła się wspaniała zabawa w gronie kolegów i w towarzystwie ulubionych gier planszowych. W rozmowie z uczniami potwierdziły się zalety gier planszowych, które uczą, wychowują, kształcą, integrują oraz motywują do działania. Na pewno w przyszłości taka zabawa zostanie w szkole powtórzona.

 

1 3 78 2 952 71354 851 852  75 862 452 851 7541 654

Skip to content