III Szkolny Turniej Gier Planszowych pod hasłem „Gry planszowe uczą, bawią, łączą” oraz… Święto Wiosny

O wychowawczej i kształcącej roli gier planszowych nie trzeba nikogo przekonywać. Kto zetknął się z grami planszowymi, złapał przysłowiowego bakcyla, ten na długo polubił tą atrakcyjną formę spędzania czasu wolnego, która z powodzeniem może konkurować z telewizją, komputerem czy smartfonem. Cieszy fakt, że gry planszowe stają się coraz bardziej popularne. Fachowcy zwracają uwagę na ogromną wychowawczą i dydaktyczną rolę gier planszowych, które nie tylko zapewniają dobrą zabawę, uwalniają od napięć i emocji, ale przede wszystkim rozwijają wyobraźnię oraz uczą – przewidywania, podejmowania decyzji i ponoszenia odpowiedzialności za nie. Rozwijają  umiejętności społeczne i interpersonalne, czyli uczą właściwego funkcjonowania w grupie. Mając na uwadze walory gier planszowych w naszej szkole zorganizowano po raz trzeci Szkolny Dzień Gier Planszowych pod hasłem „Gry planszowe uczą, bawią, łączą.”

Szkolny Dzień Gier Planszowych miał miejsce 20 marca, czyli w przeddzień kalendarzowej wiosny. W związku z powyższym nie mogło w tym dniu zabraknąć akcentów wiosennych. Zapewnili je wszyscy uczniowie ze szkoły przygotowując ze swoim wychowawcą krótki program o tematyce wiosennej. Występ uczniów poszczególnych klas, który powstał w wyniku wspólnych i kreatywnych działań był bardzo ciepło przyjęty przez społeczność szkolną. Uczniowie poza prezentacją artystyczną musieli zmierzyć się jeszcze z jednym zadaniem. Musieli rozwiązać zagadki, rebusy, krzyżówki związane z nadchodzącą porą roku i w ten sposób udowodnić, że są gotowi na przyjęcie Pani Wiosny Wreszcie nastąpił najważniejszy moment wiosennego świętowania – pożegnanie zimy i powitanie wiosny. Uczniowie niosąc marzannę symbolizującą odchodzącą zimę udali się na podwórko, aby osądzić i ostatecznie pożegnać papierową kukłę – symbol zimy. W tym roku marzanna została spakowana i odesłana w ekspresowej paczce do Krainy Lodu.

A potem rozpoczęła się wspaniała zabawa w gronie kolegów i w towarzystwie ulubionych gier planszowych.  Zaangażowanie uczniów oraz ich aktywny udział w szkolnym turnieju gier planszowych to kolejny dowód potwierdzający zalety gier planszowych, które uczą, wychowują, kształcą, integrują oraz motywują do działania. Na pewno w przyszłym roku powtórzymy naszą zabawę!

111 1111 1 12 21 23 32 321 14 41 15 51 16 61 17 71 18 81 19 91 78 87 79 97 85 58 741 147 852 258 963 369 985 775 7523 568 78452 7853 158 786 863 7423 3514 44 55 66 77 77852 663 354 452 756214 885 6625 4231 5684 78412 694 452310

Skip to content