„Podróże w wyobraźni” – edukacja czytelniczo-artystyczna dla uczniów klasy III
Celem projektu jest wprowadzenie innowacyjnego programu zajęć wykorzystującego naturalną chęć uczniów do poznawania tekstów literackich oraz tworzenia na ich podstawie prac plastycznych. W trakcie zajęć uczniowie zdobędą wiedzę na temat sztuki, estetyki, wzbogacą swoje słownictwo. Efekty pracy grupy będą prezentowane na wystawach. Poprzez uczestnictwo w zajęciach uczniowie nie tylko posiądą wiedzę, ale też odkryją swoje talenty artystyczne, organizatorskie, a integracja w grupie czytelniczo-artystycznej da im szansę na umocnienie więzi koleżeńskich i przyjacielskich.
Główne cele zajęć:
- rozwijanie pasji czytania i gustów czytelniczych;
- odkrywanie i rozwijanie talentów artystycznych;
- doskonalenie umiejętności czytania i rozumienia tekstów literackich;
- rozwijanie wyobraźni oraz twórczego i logicznego myślenia;
- wzrost zainteresowania literaturą;
- wzrost aspiracji edukacyjnych;
- wzrost samooceny;
- kształtowanie potrzeby i umiejętności pracy w zespole;
- kształtowanie umiejętności prezentacji swoich wytworów;
- odkrywanie twórczych sposobów spędzania czasu wolnego.
Planuje się realizację poniższej tematyki:
- Zapoznanie uczniów z listą książek, dzięki którym odbędą „Podróże w wyobraźni”
- To lubię – moja ulubiona książka (przedstawienie pozycji książkowych przeczytanych lub aktualnie czytanych przez uczniów)
- Czytanie na zajęciach, zachęcanie do kontynuowania „ Podróży w wyobraźni” z książką w wolnym czasie
- Tworzenie prac plastycznych ilustrujących przygody poznawanych bohaterów Przygotowanie wystawy „Podróże w wyobraźni”
- Podróże w wyobraźni z bohaterami następujących książek:
Helena Bechlerowa : „Dom pod kasztanami”
Edith Nesbit: „Pięcioro dzieci i coś”
Rene Goscinny: „Nieznane przygody Mikołajka”
Astrid Lindgren: „Rasmus i włóczęga”
książka wybrana przez uczestników zajęć
- Wyjazd do Gminnej Biblioteki Publicznej w Bojszowach